Nej.

Tevespelet vinner inte över människo-yogin.
Människan talar finlandssvenska i mitt öra och jag kan blunda HELA passet.
Vet ändå vad jag ska göra.
Eller TROR mig veta.
Ser ju inte vad någon annan gör.
Kanske har jag ett helt eget yoga-pass eller något annat för mig?

Nintendos yogi skriver insruktioner på engalska på tv:n och då måste man ju både titta och läsa.
Hjärnan vill helst vila, säger den.

Igår balanserade vi ihop det manliga och kvinnliga inom oss. Ying och Yang och de kompisarna, ni vet?
När man söker sin manliga sida mediterar man och hittar de tomma delarna av hjärnan där det är tyst och stilla.

Manlighet är

- TOM hjärna
- Tystnad
- Kyla o död (min tolkning?)
- En dörr mot evigheten

Kvinnlighet fick vi inte prova så mycket men den sidan av oss pulserar, förändras ständigt och lever om. Den sidan ska kunna omslutas av den stilla manliga så man blir en balanserad person.

Tänk dig den manliga delen som ett torrt dött korvbröd som omsluter den slarviga, snabba kvinnokorven kryllandes av bakterier och farlighet? Så tänker jag mig den balansen.

Korven var väl fel symbol för det kvinnliga med tänk ut nån annan själv då!

Nintendo Wii hade inte åsikter om tomma delar av hjärnor. Det är ju en maskin.