...på tre månader.
Tevespelet Nintendo Wii har ett fitness-spel.
Först får man bygga sig en figur som ska se ut som man själv.
Man kliver helt orädd upp på en plastbräda och blir utfrågad om längd och sen väger den en utan att be om lov.

Och min figur blev plötsligt förtjockad helt automatiskt där på skärmen.
Så jag ska gå ner tio kilo, tyckte den.
Jag lovade att göra det på tre månader!
Hjälp.
Sen sa den att jag hade fysisk ålder som är 14 år äldre än min egen, den som mina mamma alltid har påstått.
För jag var så dålig på att hålla balanspunkten rätt.
Jag hade svag muskulatur, tyckte den.
Jag ville inte klaga om stroke så jag sa inget om det.

Yogaövningarna jag provade var roliga.
Men nog är min verkliga Yogi ett snäpp vassare.
Han är mera andlig, han.

Här vinglar en 10 kg för tung 64-åring omkring och har lovat för mycket.
Jag HAR ju inte ens en Wii att träna på hemma.

HUR ska detta sluta?
Kommer Super Mario efter mig om jag inte håller löftet?