Idag har jag täffat sorgliga personer flera gånger på raken.
Är det lag på att unga tjejer ska vara olyckliga?
I så fall borde vi ju få antidepressiva piller i morgonmyslin.
Måste man vara nedstämd och deprimerad?
Om man har haft stroke, kan man få vara glad ändå?

Det finns ju stunder med flyt och det finns ju bra saker.

Idag var jag också med om följande bra saker:

1  Kokade goda rotsakssoppan alldeles utan grädde.
2 Plockade i ordning flera papperstravar i mitt kök.
3 Behövde bara gå tillbaka EN gång när jag tvättade i tvättstugan. Hade BARA glömt nyckeln. Ibland glömmer jag tvättmedlet också. Ibland själva tvätten.
4 Gav bort två böcker till en stroke-vän.
5 Läste Jennifers blogg om att bo i Tokyo. Hon är 20 år. www.jennifergoesjapan.com.
6 Fick ett svar på kontaktannonsen i gårdagens blogginlägg. Förmedlar adresserna.