Glad dag idag.

Publicerat i: stroke
Luft under fötterna.
Solen lyste ju. Snön från igår var borta men det är kallt. Jag älskar kallt!
Valberedningen jag är med i möttes hemma hos mig bland katterna och gjorde en plan. Vi ska tjata in folk i vår styrelse. Vänta bara, vi har just börjat!!!
Jag serverade macka och kaffe och spillde självklart kaffe på dem och papperena. Som vanligt. Alltid.


Kallt är gott, åt vaniljglass med chokladsås som smakar mint. INTE gott, men kallt.

Och jag ska vara med på ett möte för brukare av saker  och tjänster
som behöver anpassas till folk med olika funktionshinder.
DET blir spännande.

Katterna har inte sopat en enda gång ännu.
Fungerar skäms-hörnet på katter?
Eller ska man hota med indragen veckopeng?
Minskad internettid?
Eller ryta?

(I skolan kan man ju alltid skylla barns beteende på "föräldrarnas fel".)
(I skolan ska man förstärka Önskat beteende och ignorera oönskat beteende.)
Katterna struntar i om jag ignorerar sandsprättandet.

Ska jag skylla på "hussarnas fel"?