... om jag ska bli trodd.
Hur trött är jag på det tror ni?
Väldigt.
Ändå är ju jag en verbal person som har LÄTT att förklara för andra. Mycket pedagogisk.

Min rektor har ska anställa en biträdande rektor och hon ska självklart ha MITT rum i skolan. Jag som bytte för ett halvår sen. För att en biträdande rektor ville ha mitt dåvarande rum.

- Jag vill att specialpedagogerna ska vara ute i klasserna, säger rektorn.

- Jag också, svarar jag. Men jag kan inte orka jobba om jag inte har ett rum där jag kan stänga dörr, ta in enstaka barn ibland för träning, och TÄNKA när jag ska skriva alla åtgärdsprogram och ansökningar som jag hjälper till med att skriva.

Nu måste jag be en personalkonsult komma och förklara för nya rektorn att jag inte ljuger när jag säger att jag inte klarar hur rörig miljö som helst.

När någon kommer med och intygar att jag inte inbillar mig eller ljuger blir jag trodd.
Så är det.