Robomemo nr 19: hyfsat.
Slog tre rekord.
Tävlingen Roboracing: vann över roboten Gula kylskåpet 1 gång. Jubel!

Det är tjockt dis över solen idag. Bra för mig. Egentligen skulle äldregänget av strokarna åkt båt till Vaxholm idag men båten går inte så det blir lunch på Söder i stället. Där missade jag en sjöresa.

Igår skulle vi tapetsera färdigt hallen, dottern och jag.
- Om killar kan tapetsera så kan det inte vara så svårt! mumlade hon.
- Nej, sa jag fogligt. Och tänkte på alla rivna tapetmisstag jag upplevt i min dar. Jag som ändå varit händig, även om jag inte haft tålamodet riktigt.

Sen gick det lite sönder när hon skar kanter.
Sen klumpade sig klistret när jag vispade ihop.
Sen mätte jag fel (strokehjärnan) och en våd blev för smal.
Sen lade hon ner projektet och ringde efter lillebror.

- Jag måste sova, svarade han. (Jobbar natt just nu)

- Jag hyr in en äkta hantverkare! röt hon i telefon hemifrån sen på kvällen.

Detta äventyr i den lilla 6-dörrarshallen startade i före jul och har förmörkat livet sen dess. Jag har ständigt en hink tapetklister ståendes och möglandes. Fast taket är nymålat och vackert.


Om du är arkitekt: Rita aldrig en hall på 4 m kvadrat med sex dörrar i.
Om du är tapetförsäljare: Sälja aldrig mer tapeter till mig.