image377

På nya Kolgrillen med arabisk mat finns goda zisch kebab på lamm. Det var det godaste jag fått i mig det här året! Det är ingen kedja det där som grekiska kolgrillen är utan (tror jag) män med nåt slags matambition där mitt i Tensta centrum.
Men jag fick knappt i mig hela för det var ett helt spett för mycket och såserna glömde jag ta fota.
Om du ska på besök i stan så ta en tur till Tensta.
Få koll på senaste slöjmodet i schalaffärens fönster och köp konstiga saker i presentaffärerna. Och billiga bra grönsaker på torget.

Så många var från andra länder att de vitsminkade svarhåriga kanske helsvenska ungdomarna i svarta kläder framstod som ett gammalt vant inslag i mängden.
- Dom är jag van vid! kändes det som i magen.

image378

Ok. Jag vet att jag har svårt med skärpan. Men äppelblom och päronblom fanns det.

image379

Tensta T-banestation.
Konst i taket. Först såg jag bara vanliga takstolar. Men sen ett helt båtskrov som ligger inuti där uppe. Nägon har konstruerat och räknat och ritat och byggt.
Varför en båt och varför  takstolar undrade jag länge? I Tensta? Är det en hint om att de nyinflyttade här bygger på ett nytt liv  och bär på gammal kunskap eller?

Robomemo nr 18:
Gick bra men roboten vann över min igen.
Om två träningar får jag ny belöning! Då har jag gjort 20.
Det börjar bli rutin och jag blir inte lika trött efter träningen. Tar man i för lite då?