Grattis mor då.

Publicerat i: stroke
image402

Ta vara på era mammor ni som har era kvar.
Jag har min under huden och i himlen.
Hoppas hon läser bloggen här.

Nu kopplar jag ur det urdåliga trådlösa här och kanske aldrig mer hittar ut på nätet trots sladd och allt.
Så farväl, i fall att...
#1 - - annannan:

Jag tror inte så mycket men om det är något jag tror att mammor (och pappor) i himlen och under huden läser så är det bloggar. När jag letade efter en dikt av Fernando Pessoa som jag läste på min mammas begravning så snubblade jag över den här portugisiska bloggen http://o-meu-pai-e-eu.blogspot.com/ som kom till när bloggarens pappa dog hastigt och uppenbart förtida. "Döden är där vägen kröker - Att dö är bara att inte längre synas" lyder de första två textraderna i min simultanöversättning. Det kommer mer portugisisk dödsdiktning hos mig ganska snart. I min översättning. Jag tror nog inte mer på reinkarnation än att jag får lov att peta in lite av mitt nästa liv (som översättare) i det nuvarande!