P ringde och berättade om sin senaste hemska resa med taxi 020.
Chauffören hittade henne inte och ringde flera gånger
och beordrade henne att leta upp honom.
När  hon äntligen hittade bilen var chauffören arg och skällde
och passageraren som redan satt i bilen klagade också.
Det var P´s fel, sa de.

Det  fanns en GPS i bilen. P i telefon hade hört föraren prata med färdtjänsten för instruktioner.
Ändå hade de kört runt i 30 minuter och letat och inte hittat rätt.

- Nu är du oförskämd! sa P till sist. Hon var mycket trött och orkade inte bråka.

Då tystnade föraren och passageraren bad så småningom om ursäkt när hon klev ut ur bilen.

Färdtjänst är ingenting att ha om man inte absolut måste. Man vill helst slippa.
P fick kvitto och ska klaga brevledes både till 020 och Färdtjänsten.
Tyvärr brukar resultatet bli ett standardformulerat  brev med "Tack för dina synpunkter..." och inte något mer.
Därför ids vi sällan klaga.