...medan jag har hjälpt dotter att flytta och flyttstäda.

Fast jag gjorde det mycket till minne av min mamma som har gjort detsamma för mig och barnen massor av gånger under sitt och våra liv.
Sista gången hon hjälpte mig flytta var när hon svårt sjuk satt på en stol i min källare och hjälpte mig sortera saker: kasta  - spara - ge bort. Jag glömde ständigt vilket som var vilket i vilken kartong så hon påminde mig för varje sak. Det här var några år efter stroken.
Sortera och välja var oerhört krävande när minnet inte var med.
Jag hjälper mina barn som hon hjälpte mig. In i det förbaskade sista om så krävs.

Det som hänt här är att Annannan undrat om tidigare inlägg om inte Gudrun är ett marsvin och om det är norrländska de pratar?

Jo, de talar självklart norrländska med mig.
Men grannen som kommer från Gunnarsbyn har av någon norrbottnisk anledning fått ett marsvinsnamn.  Hon pratar och jag lyssnar på dialekten. Hon är inte ett marsvin tror jag.

Annanan säger att om föräldrar i himlen läser något så är det bloggar. Tack.
"Döden är där vägen kröker - Att dö är bara att inte längre synas" citat av Fernando Pessoa, poet, Portugal.
Kolla länken till Annannans blogg. Längst ner till höger här på sidan.

Åsa frågade om jag lyckades se Jewelkonserten direkt på nätet.  Jo titta:
Jenifervever från Hamburg med J till vänster på bas. Längst och bäst. Här har sångaren hoppat iväg.

image410

Nej det är för lite rockigt att släpa med krukväxten i turnébilen tror jag. Men den hänger med med huvudet precis som musikerna.

Och hur orkar jag då undrar ni?
Nej det gjorde jag inte. Idag: huvudvärk, ser konstigt och är i besvärlig otakt. Handen domnad. Lättretad. Hinner inte läsa texten på tv:n. Går inte på teater trots två inbjudningar till samma föreställning! (Kul kompisar man har som får samma idé samtidigt!)
#1 - - annannan:

Tack själv, inte minst för att ditt inlägg fick mig att ta mig samman och fullfölja mitt eget. Nu finns det där.