...föreslog P när jag berättade att det var så trassligt att komma fram i telefon.
Ja. Billigare blir det. Samma saker händer: vänta i växel för att kopplas till ny växel för att SEDAN vänta på kundtjänst för att SEDAN få ringa på lokalkontoret...

- Vi är aldrig samma person som tar hand om ärenden, sa människan där.
- Nänä. Synd, sa jag.
- Och handlingar kan ligga på olika ställen och då vet vi inte om varandras.
- Jag har märkt det, sa jag.
- Det är så den här verksamheten fungerar, sa hon glatt och inte alls uppgivet.

Men hela samtalet slutade med att jag SJÄLV ska gå på internet och hitta blankett som jag fyller i på nätet och skriva ut och sedan skickar till dem med underskriften på. Varför?

Det är ju så svårt att hitta deras blanketter i alla deras menyer. Vill de inte ha verksamhet som fungerar smidigt?

Sparar det inte mänsklig tid och frustration om vi får prata med MÄNNISKOR om vi vill det?
Efter en stroke kan man ha svårt att knappa siffror och förstå menyval och då är det bra att bara vara tyst i telefon och inte knappa alls. Till sist kommer en människa som genast kopplar till en växel,som kopplar till en växel som kopplar till ett lokalkontor. Fast förmodligen har det telefontid på måndag och inte nu.