Det var tre unga bloggtjejer i morgon-teve hos Tilde idag.
Jag hann hitta två av deras bloggar. Den yngsta skriver en 17-årsblogg och är svängig i språkhanteringen. Inget kul för en gammal tant som jag. Hon har miljoners miljarders läsare. Jag blir så avundsjuk igen! Hon har ett företag kring bloggandet som ska hjälpa andra att starta bloggar själva och utveckla sina. Så hon gör pengar och har reklamintäkter.
Den andra skriver en blogg mest med bilder av sig själv, kläderna, hunden osv. Hon är äldre. Hon gör det helt gratis.
Den tredje hittade jag aldrig. Hon är anställd på nån tidning tror jag.
Men de har tusentals läsare varenda sekund.

Här har ni en tråkig gratisbloggande gammal tant som intresserar sig enbart för hur livet kan te sig efter att man haft en stroke i ganska unga år.
Inga tusentals med läsare men ändå en ständig skara av nykomlingar och en ständig kvot av de som brukar gå in och läsa. Eller titta bilder, kanske.

Några komer väl in för att söka info om stroke och  får genast titta vidare på strokeförbundets hemsida där det finns mycket. Ibland svarar jag mejlvägen.   www.strokeforbundet.se

Hej. Det är sol.
Jag har ont i halsen.
Mina filmer tog slut.
Jag går ut och uppgraderara beståndet nu.
Och jag ska se Tim Burtons nya film med Johnny Depp fast inte idag. Då blir det på bio.

Ni som haft stroke! Var stolta!
Nästa inlägg här ska handla om forskaren som var här och ställde frågor.image300 Is på sjön.
#1 - - annannan:

Men vilken trevlig blogg jag just hittade in på! Jag gillar att läsa bloggar som handlar om hur det är att leva i en verklighet som är mindre mainstream. Jag kommer tillbaka utanför arbetstid när jag kan läsa i lugn och ro och med gott samvete.

Det jag tänker på när jag läser vad du skriver om tvsoffbloggarna är det annars lite smaklösa "tusen flugor kan inte ha fel - ät skit"...