Hej hej.
Går ni också omkring och VÄNTAR?
På jul? Ledighet?
Snö?
Vår?
80-årsdag?
Julavslutning?
Post?
Pengar?

Värsta väntan var väl när man väntade på tonåringar i natten.
Yngste sonen ringde alltid på mobilen när bussen närmade sig. Jag gick ut på balkongen.
Vi pratade tills han var i porten.
Han var räddare än jag.

Jag väntar hela tiden.
Men tiden är ibland komprimerad och ibland ruskigt utdragen.
Tiden är ingen stadig stöttepelare.

Min relation med Dagens Nyheter är nu på vänt.
Den kom för mycket och för ofta i brevlådan.
Saknar den inte utom ibland när jag vill känna mig kulturellt normalbegåvad.
Vi ska ha ett prövo-halvår utan varandra, DN och jag. Sen får vi se om jag vill...

Papperstidningar kanske har spelat ut sin roll?
Tiden for ifrån dem.

Tiden är inte annat än förr- och sen-gungbrädan i värsta svängning.
#1 - - annannan:

Jag läste i papperstidningen jag fick på flyget för ett par veckor sedan att den bästa tidningen enligt internetgenerationen var mammas papperstidning. Det du. På landsbygden kan man ha helgprenumeration på DN - kan man inte det i Stockholm?

#2 - - åsa hedberg:

ska jag ha en åsikt om nåt så lyder den: jag vill inte stöda bilindustrin och deras bilar som spyr omkring oss i ett kör och förpestar inandningsluften och all annan luft. Det enda dom vill göra är att bygga nya bilar som spyr och förpestar. jag vill inte ge dom mina skattepengar!