Idag kom en tidning från Stockholmsföreningen av Srokeförbundet. Den handlar om nya föreningen och om lite aktiviteter som är på gång här.
Jag ska vara med i RGRM = Ronny Gardiners rytmmetod. Rytmterapi kallar vi det.  Det är bra koordinationsträning och väldigt roligt. Jag tror man blir lite snabbare i hjärnan av det. Vi gör det på fredagar vid klockan två och det tar en timme ungfär om man inte räknar in fikapausen.

Jag ska åka med ett gäng på Södertörn till Tyresta by och lyssna på svampexpert.
Sen har jag ju lite kontakt med självhjälpsgrupperna som numera fungerar rätt självständigt. De träffas ordentligt barje vecka och gör saker tillsammans som de själva planerar. Det tråkigt i tillvaron är att tidigare hade vi plats i Stockholmskansliet för de grupperna men nu får vi inte plats i de nya lokalerna. Det har gjort att jag tappat kontakten nästan helt med föreningskansliet. Synd för dem. Vi kunde göra ganska bra nytta med våra grupper.
Det är tur att Carina jobbar där för henne brukar vi samarbeta bra med.

Men nu ska alla muta in nya revir positionera sig i föreningen.

Jag vill inte veta så mycket om strokare just nu för verkligheten i skolan drar ganska mycket energi. Helst skulle man ju glömma vad man varit med om och hur man lyckats undkomma allt för svåra skador.
Men det är roligt att träffa folk i aktiviteter för då handlar det mera om de friska sidorna vi har.

Klart slut från Gnällträsk.