Hej igen bloggen.

Publicerat i: Allmänt
Nu är jag tillbaka i storstan efter 7 veckor i skog, regn och kyla.
Vad är det första man gör?

1 .  Köper sushi.

2.      Stormar in i sushibaren med en lång kärleksförklaring: "Nu har jag varit borta i 7 veckor utan eran sushi och nu måste jag..."
Mannen och kvinnan bakom disken tittar med undrande blickar.
De förstår inte mer svenska än "En dagens sushi B, tack."

3. Möter folk jag känner igen och nu är jag van  vid att prata med dem jag möter så jag gör det. I skogen var det ju så man gjorde. 

4. Glömmer hämta ut sushin utan hänger på en granne och går hem. 


5. Hämtar sushin.                               



KULTUTKROCK.                   

Golven är platta, väggarna är raka och taken är vita och släta! Marken är slät ute. Det är lika långt till innecentrumet som till min stuggranne B. 
När jag kommer till B är det trevligt och när jag kommer till mataffären är det otrevligt.
Det är skillnaden på skogen och storstan.                                       
#1 - - moster d:

Välkommen hem fast borta härifrån Norrbotten.Planerad cykeltur gör vi nästa sommar, som roligt att läsa din blogg igen.