Coop Forum och jag.

Publicerat i: stroke
Hoppsan.
Ledig fredag.

Måste handla mat, trist nog. Idag blir det Coop Forum. De har byggt om i något år så jag har inte varit där eftersom de flyttade på allting och bullrade med byggmaskiner.
Nu ska jag gå dit och försöka.
Min närmaste mataffär är ju galet dyr och galet tråkig. Där kan man bara köpa nedstämdhet och depression.

Hur gör man när man förbereder sig?

1. Skriver lista.
2. Använder självscannern så man ser vad det ska kosta.
3. Tänker ut innan vilken ordning man ska gå i. (De har väl en karta?)
4. Proppar i öronen med lugnande musik. (Jenniferever, kanske eller Kent.)
5. Inte mer än man kan släpa hem.
6. Kaffe efteråt som belöning. (Man ska göda hjärnans belöningssystem.)

- Vaddå? Så där gör väl alla? undrar du.
- Vad tjatar hon om?

Ja. Det gör alla utom den som har svårt med fokus och svårt att sortera syn och hörselintryck. Då krävs framförhållning (svårt) och koncentration. Annars blir det bara tröttsamt och inga beslut fattade; inget vettigt köpt. Man får leva på falukorv igen.

Han Phelps som simmar ihop medaljer i OS just nu sägs ha haft ADHD. Innan loppen skärmar han av intryck genom att lyssna  på hip-hop i  propparna.
Nu ska jag göra ett medaljlopp i livsmedelshandeln.

Rapport kommer.