Men ska det vara så rå-roligt att träna upp sitt arbetsminne?
Jag tränar Robo-memo på datorn och har gjort tre träningar av 25 idag.

Belöningen för en träning är att köra ett kort spel Roboracing och tävla mot en robot som tar fler stjärnor och springer och hoppar fortare än min egen robot. Jag har slagit den rosa fulingen tvåv gånger nu! (Av tio försök,då...)
Det ska vara helst 5 träningstillfällen i veckan och ta fem veckor.

Under träningen - man ska minnas lampor som tänds och vilken ordning, stavelser man får höra eller sifferserier baklänges - mår jag illa och känner att hjärnan hettar till. Efter svajar marken betänkligt.
Men det är så kul.
Jag ska rapportera lite varje dag här.
#1 - - annannan:

Vad spännande! En av mina studenter på senaste forskaretikkursen skulle använda ett motsvarande program för barn med ADHD. Jag tycker att det är helhäftigt om det också fungerar för barnens "fröken". (Apropå det, dina inlägg om holktanten var väldigt roliga!!)