Marsvinsbabyn

Publicerat i: stroke
image348

Gudrun 7 veckor.

image350

image351

Tanterna Greta och Gertrud. De tog emot henne fast hon var liten och ny!

Nu är de en flock. Roligare så tror jag.

Singelmarsvin har det inte bra sägs det.

I stugan brukade vi ha en Ensam-mås som tjoade runt ute på älven. Sen försvann den efter ett par år. Kanske hittade en särbo?
#1 - - annannan:

Marsvin ska ha kompisar. Det ska nästan alla sällskapsdjur - det hörs väl förresten på namnet?! Hamstrar är enstöringar, men marsvin, kaniner, gerbiler och råttor är alla sociala varelser. Liksom hundar och hästar. Och de flesta människor. Somliga människor tycker att det är fel att engagera sig i hur djur har det när det finns människor på institutioner som har det ensamt och dåligt. Jag tycker inte att det ena är en ursäkt för det andra.

De här marsvinen ser ut att ha det RIKTIGT bra: sällskap, utrymme, klättringsbart hus, godbitar och rent och fint.

Jag är inte bra på måsetologi så jag avstår från att uttala mig i den frågan.

#2 - - annannan:

Jag tycker att det ser ut som en holk här. Är Greta och Gertrud därmed att betrakta som holktanter?

#3 - - mAria:

Kan ju hända att de tar sig an Gudrun med lite specialundervisning men hon verkar inte behöva det, hon kan ju allt; klättra, springa, äta paprika och gurka, pipa och bitas. Kanske behöver hon träna höga hopp. Möjligen.