Strokeföreningen i Stockholm.

Nu har vi en förening, ett kansli och en ny chef där! Skönt!

Två kvinnor kom faktiskt med i styrelsen. En kassör som är anhörig och inte själv haft stroke
och en suppleant som också är anhörig utan egen stroke.

Herrarna var 7 st.

En av dem som är ung och arbetar i vid Resursteamet! Bra för oss.

Vi hade för länge sen nominerat två inte allt för gamla damer som vi känner. De har haft stroke.
De fanns inte med i valberedningsförslaget.

Jag kritiserade valberedningen mitt under deras föredragning vilket var mycket fel. Plötsligt var jag för könstkvotering märkte jag.
Förlåt förlåt förlåt.

Det kändes som att vara på besök i en tid för länge sedan.

Jag ska ägna mig åt nutiden.
Alltså mitt jobb och mitt liv.
Årsmöten är nog inte min bästa gren.




#1 - - ingwor:

Anki, Fredrik, Gerd, Bosse och Leif har inte haft stroke. Det är 5 av 9 det är inte dåligt. Bättre med "friska" än kvinnor tycker jag. Som strokedrabbade vet vi att det ibland är svårt i vissa situationer

#2 - - annannan:

Årsmöten är definitivt inte min gren heller, men jag funderar lite över kvotering. Om det är någon gång som kvotering verkligen är viktigt är när det gäller representation. Om kvinnor är bättre representerade av kvinnor (vilket är en öppen fråga för mig i det här fallet) så är det väl ett problem om det finns många kvinnor att representera men ingen som representerar dem?