Det är frågan.

Tack Elin, bordet får skjuts.
Livet leker.

Idag var en lyckodag tror jag!
Vi gick 5 km runt sjön i hällregn och blött snöfall och jackan blev blöt både inifrån och ut. Sen köpte Y hämtpizza och jag toppade hela dagen med tvättstuga.
 Vi har stora planer för helgen och ska roa oss.

image340 I skogen var det ordning på tallkottarna. Tvåfilig skogsstig. Det uppskattar verkligen jag.

 Igår var vi på föreläsning om ADHD. Där känner jag igen mycket från min tidiga rehabilitering. Vad bättre det är nu! Skönt att ha landat i ett mera lagom tempo. Men jag har stor förståelse för barnen jag ibland arbetar med.
#1 - - annannan:

Det är ordning och reda där du bor. Inte nog med att ni har kommunanställda änder som bor i radhus, tallkottarna ligger på led också. Det är en del riktig jord i mina krukor, och det är väl där maskäggen fanns, men jag vill inbilla mig att maskarna trivs för att jag vårdar jorden. Varför sniglarna (snäckorna) trivs vill jag inte tänka på. Jag ger dem en liten luftfärd in på en allmän gräsplätt på andra sidan infarten... Fast den första riktigt regniga vintern då jag upptäckte deras invasion sammanföll det med att jag läste om en buddhist-koloni i södra delen av landet, som helgade allt levande. Det året samlade jag sniglar i en plastpåse och bar över till en närliggande skolgård med ankor. Jag tänkte att ankorna fick lov att avgöra vilket liv som skulle helgas...