Sjöbild

En stund glömde jag bort ilskan när vi gick runt sjön med stavarna. Snön är borta i skogen.

Nu måste jag gå och shoppa mjölk och grönsak i dyra affären igen. De ska snart stänga och jag GILLAR att storma in precis före för då är man ensam och härskar egenmäktigt bland hyllorna!
Jag fick ont i magen av IKEA-besvikelsen. Ska inte äta mera dammsugare eller nötkakor nu.

Stroke gör ofta humöret annorlunda.
Några tycker väldigt synd om sig och har det inte lätt.
Andra stänger av på nåt märkligt vis.
Vissa blir överglada och vill inte minnas det jobbiga som tillstött.
Jag lärde mig bestämma bättre över sinnesstämningen efter ett tag. Stolt över det.

Men DET betyder INTE att jag förlåtit IKEA.

Förresten var en ny strokare på rytmeterapin idag.
Vi har gått i FYRA år och kan mycket sprattel nu!
Han vågar nog inte komma tillbaka nästa gång?
Nya personer brukar inte våga sig tillbaka för man blir
ruskigt trött och påmind om sina tillkortakommanden första gången
när vi gör så svåra saker.

Eller så är han av det modiga slaget och försöker.

Man vet ju aldrig har jag fattat till sist. Med NÅGONTING!  Man vet aldrig.
#1 - - Susann Jansson:

Skulle du kunna berätta hur du gjorde för att bestämma över dina sinnesstämningar. Själv tillhör jag den avstängande och överglada gruppen, som kraschlandar emmellanåt. När verkligheten gör sig påmind att allt ej är som förr. Det går ej att glömma eller att skratta bort allt det jobbiga. Vill bara tilläga att jag gillar verkligen din blogg är inne i stort sett varje dag för att kolla om du skrivit något nytt.