Nu orkade jag igenom TVÅ tjocka kriminalpocketar den här sommaren! Det var Män som hatar kvinnor och Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson.
Många många sidor och jag kände mig så duktig som kunde hålla ordning på story och personer!!!
I andra delen; Flickan som... finns en väldigt bra beskrivning av en man som drabbats av en hjärnblödning och blivit halvsidigt förlamad samtidigt som han fått svårt att prata.
Läs den. Eftersom jag känner många personer med stroke känner jag igen mycket och tror att researchen är mycket bra gjord!
Pocketupplagan Månpocket från 2007 sid 150.

Holger Palmgren heter mannen och är advokat. Han är förvaltare för den besynnerliga men otroligt starka Lisbet Salander och hon ordnar en donation till vård och rehabilitering av Holger så att sjukhuset kan anställa en personlig rehabpersonal åt honom!


I övrigt rekommenderar jag förstås böckerna!
De är det roligaste jag ansträngt mig med det här året! Sant!
Lyckligtvis håller jag fortfarande på med den tredje och sista boken. Långt kvar... Men nu är mitt tempo lågt eftersom mycket kraft går åt till att jobba.

Kul.