Gorillapapperskorg

Tjärhovsgatan på Söder. Granne till Kafé 44 där ungdomar spelar och lyssnar på musik.

Nu är det plötsligt sent på kvällen igen. Här sitter jag och glömmer leta efter det jag skulle hitta på nätet: röst-träning. Får massor av trista träffar som bara är reklam för småföretag. Det vill jag inte ha. Bara se vad något skrivit om hur man tränar sin röst.
Vad är det för värld när allt bara handlar om att man ska konsumera och allt ska köpas eller säljas? Allt ska ge ekonomi och inget ska vara fritt och generöst.

Försäkringskassan har i flera dagar funderat på vem som är min handläggare. Hon jag hade gick i pension. Och hon var väldigt bra. Hon jobbade MED kommunen där jag är anställd och beslut och kontakter gled igenom ganska smidigt. Nu fruktar jag en återgång i get vanliga trasslandet med regler och lagen och överklaganden.

Jag repeterar: Det enda jag vill är att JOBBA! SÅ mycket jag ORKAR efter MINA egna förutsättningar med den nya  strokehjärnan. Och jag vill ha kvalificerade arbetsuppgifter som stämmer med min utbildning. Vilket jag har nu.

Några dagar till ska jag vänta på att de räknar ut vem som är min handläggare... sen jävlar...
#1 - - åsa hedberg:

Har guerilla-girls varit framme och klätt in papperskorgar? Det var en konstnärsgrupp en gång i tiden. Kul korg. Åsa

#2 - - åsa hedberg:

idag hade 16 personer läst min blogg, det är häftigt, men hur ska man veta vilka? En gorillagirl.