...igår fick man god italiensk middag lagad i egnaköket av dottern. Och syster min kom. Vi hade Go-Kvällmiddag: Vi fick inbjuda två gäster var till middagen och vi bestämde att den ägde rum i den där byn i Italien som varit i teve i veckan. Där gamla människor odlar och bakar och gör god mat.
De inbjudna blev:
Bob Hansson (men ENDAST för diktuppläsning - inte konversation),
Mormor Anna. cigaretter, ironiska komentarer och vasst skarpsinne. (Jag saknar henne!!!)
Min morfarsfar som var skollärare i Övre Soppero för 100 år sen. Jag vill veta om teveserien Frufritt verkligen stämmer. ÄR samerna sådär?
Farfarn i filmen Kapten Corellis Mandolin.
Mikael Karlsson för att han är trevlig och väldigt bra på munspel.

Och så en till....jag glömde? Vem var det?
Jo:
AMANDA, 3 år, som förmodligen inte kom att vilja konversera och inte satt så länge vid bordet heller. Men är en fin människa.