Göra FEL.

Publicerat i: stroke
ÄNDER Änder i januari.

Göra fel?
När jag var  o-strokad tyckte jag det var förskräckligt att göra fel.
Nu är jag expert på att göra fel.
Och säja ojdå och sen gå  vidare. Många gånger måste man ju bara skratta åt hur det blir!

Igår tvättade jag i tvättstugan. Väl nedkånkat och istoppat upptäckte jag att jag glömt halva tvätten i skåpet hemma. Det jag inte ser finns ju inte.
4 trappor upp, 4 trappor ner, stoppa in resten. Sätta igång maskinerna.
För några år sen kunde jag köra tvättmaskinerna tomma för att jag glömt tvätten. Så nu har det ju hänt FRAMSTEG!  Får man tänka.
Tur att man kan gå i trappor.

Räkna fel är också en ny vana. Men det finns ju så många räkneentusiaster som gärna räknar ut saker. Såna brukar jag ta hjälp av.
De blir så rosiga om kinderna då.
Men numera kan jag räkna ut ungefär vad maten ska kosta innan kassan. Och jag kan tänka ut hur mycket jag ska ha tillbaka i växel.
FRAMSTEG!

Säja fel har jag också fått vänja mej vid. Det är bara att prata på. Alla säjer fel ibland.
Slappnar man av blir felen färre och rätten fler. FRAMSTEG.

Välja fel
är väl det hemskaste fortfarande.
Fel elbolag, fel bank, fel telefonoperatör, fel internetoperatör, fel diet, fel kläder, fel läkare, fel bostad, fel arbete, fel vänner, fel karl...

Huvva.