Sportlovet.

Publicerat i: stroke
 Från ALLA HJÄRTANS DAG. Jag frös i snön på ett torg när syster min och alla hennes kollegor och elever hade utställning av hjärtan.

 Kafé String på söder. Mycket saker från andra tider. Hög musik, inget för en strokare med ljudkänslighet. Men gott. Roligt. Lite måste man stå ut med för att få ha roligt.

 Hurry Curry, restaurang vid Hötorget. Indiskt på riktigt nästan. Kycklingmacka och drick.yoghurt. Konstig musik i högtalarna, som om det vore en huvudmeny på DVD:n som bara står och väntar på att man ska trycka igång filmen men aldrig gör det. Vi såg två kändisar K och jag. Fast hon såg den ena och jag den andra, de var två tillsammans, varav min öppnade dörren åt oss när vi skulle kliva in.

 Förra veckans sportlov: A-S var här ifrån Skåne. Vi gick i Vita bergen och andades kall luft, - 15 grader. Vackert. Som för att visa henne hur en vinter ska vara. (Fast aldrig nästan är här).