Såg ni Nyhetsmorgon igår?
Där var Gabriel, 20 år, som tar hand om sin mamma med Parkinson + och organiserar hjälpmedel och personliga assistenter och åker med på läkarbesök och vårdar henne! Mamman blev sjuk som 40-åring.
Nu sitter hon i rullstol och har svårt att äta och prata men lär sig franska och försöker sjunga så mycket hon orkar.
Jag blev helt tagen.

Min son såg inslaget och hävdar (leende) att HAN också tagit hand om mig, vilket är en lätt överdrift om man ser till mina i jämförelse små följder av stroken och Gabriels mammas sjukdom. Inte lika.
Men de delar erfarenheter ändå, grabbarna.
Det är fantastiskt med ungdomar som får ta ett ofantligt ansvar för sina försäldrar.

Han har en bra blogg,  och tävlingen finns här: http://sjukdom.blogg.se/jul_tvling.html Titta i vänstra spalten: KATEGORIER, lite långt ner: JULTÄVLING, klicka där.



Gabriels blogg: http://www.sjukdom.blogg.se/, läs den!

Man behöver ha en blogg själv. Och då kan man vinna en I-pod.
#1 - - Anonym:

hej blev väldigt glad av ditt inlägg.
Be gärna din son kontakta mig på sjukdom[at]live.se
Hoppas du mår bra trots omständigheterna.