Hej Lena tack för kommentar igår. Jag länkar väl till din hemsida eftersom du är instruktör.

Ja då, jag har gått 4 år kanske i Ronnie Gardiners rytmterapi! Går fortfarande, ska ALDRIG sluta.
Det är väldigt bra träning kan jag vittna om.
Här är det Strokeföreningen Södertörn som arangerar och min "fröken" heter Itte. Hon har startat vår grupp och har flera andra större grupper inom Strokeföreningen i Stockholm. Vår grupp har hållit ihop ändå från början med lite variationer.
Det är såååå roligt och det tror man inte när man ser hur det går till utan man måste prova själv för att känna!!!

Jag är övertygad om att min förbättring efter stroke till stor del beror på denna träning.
Balansen, synen, koncentration, uthållighet och snabbhet har jag tränat upp. Minne också.
Jag har ju hela rörelseförmågan kvar men lite si och så med minne och ork.

Första terminen kunde jag bara ta in EN symbol i taget och göra den rörelsen men nu kan jag memorera HELA två takter (åtta symboler!) och sen göra rörelserna. Felfritt blir det inte men kul.

Metoden passar bra för människor med förlamning eftersom man gör rörelserna efter image279sin egen förmåga.
Här pekar Itte på Overheadbilden och vi klappar och stampar i nästan samma takt som musiken!!!
Prova. Kul.

http://www.rgrm.se/ Länk till Ronnies sida. Där finns en kort film.
#1 - - Lena Svensson:

Härligt att höra att du provat på och att det fungerar! Itte träffade jag på vår sista fördjupningskurs i Kungshamn i år så nu kan vi bredda oss med samtliga 18 rörelser och nå fler grupper, både som rehab och som ren friskvård. Du får hälsa henne så gott, vi finns på bild i mitt fotoalbum. Ronnie och Co var till Shanghai här i början av dec och lanserade metoden där. Ska bli spännande att se om det sprider sig. Gott Nytt År!

#2 - - Magnus:

Blir så glad av att höra dig berätta om dina erfarenheter. RGRM Metoden är häftig! Hälsa Itte från Magnus som har utbildat henne.