Nu har vi ätit julbord i skolan med alla barnen.
Det var gott i lagoma små doser som det blir i en skola. Man hinner inte överäta direkt.
Alla bakar pepparkakor, några ser film och andra pysslar.
Rektorn håller på att packa ihop.
Jag packar också ihop för jag ska flytta till ett större rum efter lovet. Där är det ljudisolerat vilket blir bra för mig och för barnen jag har.  Jag är lättstörd av ljud och det är flera av barnen också. Lättstörda personer passar inte i skolor.
Skrämmande nog ska datorn kopplas in i ny vägg vilket kommer innebära trassel innan teknikerna har styrt upp sitt system igen.

Man blir trött.
Mörkret har ätit upp all kraft.
Längtar ut och efter en säng och ett täcke.

Måste jag alltid ha så nära till att bli för trött i all evighet?

Jag tankar kaffe. Ska inte ge upp. Just nu i alla fall.