Måste ändra utseendet på bloggen såg jag.
Nu gjorde jag det.
Ny bild på mej.
Kategorierna ska jag göra om i morgon.

image231

Sommarens bästa verktyg. Sekatör och tigersåg.
Sen flyttade skruvdragaren in så nu är de en liten familj som ska hålla ihop så länge de lever, har de lovat.

image232
Det var dags att åka hem nästa dag.

Nu började jag på nya jobbet.
Ny skola,
Nya människor.
Alla var vänliga. Nu ska jag utforska denhär arbetsplatsens dolda koder och känsliga själ.
Inga barn ännu men som vanligt hade någon katastrof hänt och denna gång var det en anlagd brand som förstört ett klassrum.
En saneringsfirma tar bort sot i korridoren intill.
Mitt rum har ett lager av svart sot överallt.
Som vanligt när man är ny måste man ragga material och möbler och fixa själv. Vilka andra branscher fungerar så?
Min organisationsförmåga är numera helt normal.
För jag låtsas fortfarande som om jag är normal.
Men jag blev trött och ville kasta ut alla gamla sparade böcker och färgpennor för att få plats med bara mitt.
Tomma ytor vill jag ha.
Men tyvärr delar jag rummet med modersmålslärare som inte har börjat jobba ännu efter lovet.

Som vanligt känner jag mig bakbunden av att logistiken i livet inte går automatiskt. Vänta och se, blir ju konsekvensen.
Det gäller att ha tålamod.
Vilket inte finns i samma värld som denna stora trötthet.

Men jag är en driftig jäkel som inte ger upp.
En sak i taget. Fast vilken ska vara först?

Nå. Välkomna tillbaka.
Kvällen hemma fick jag i timmar höra sonen spela och sjunga tills jag blev gråtmild.
#1 - - Åsa Hedberg:

du ser på fotot
ut som att du har en pånyttfödd eller 20 år yngre själ

#2 - - Åsa Hedberg:

jag har äntligen nåt nytt på min blogg, jag skulle behöva en kommentar
så jag får energi att blogga vidare! Tackar på förhand!