Hoppas du inte gick på nåt lur.

Sambon skrev ett meddelande: Idag såg jag en älg på balkongen.


Bästa luringen jag har gjort var när jag var gift med barnens far . Han var morgontidig av sej. Barnen och jag  ställde om alla klockorna så han trodde han hade sovit till klockan två på dagen. V i hade dukat lunch i köket. Han blev väldigt chockad.

För fem år sen fick jag ett värre aprilskämt;  ett totalt epilepsianfall med lång medvetslöshet. Ambulansresa 10 mil och flera dygn på sjukhus. Jag hade inte haft nåt sånt innan men lärde mej på sjukhuset att det är vanligt efter en stroke. Länge var jag rädd att få nytt anfall. Vågade inte göra saker ensam. Men nu är det lugnt.
Allt lägger sej med tiden.
Till och med hjärnan.

Jag tor inte älgen var ett aprilskämt. Men hur hade den kommit upp tre våningar?