Otursdagen.

Publicerat i: Allmänt
Jag har gjort slut med UPC, min digitalteveleverantör.
De har inte lyckats leverera mer är kanske 10 kanaler fast de lovade över 40.
Man kom aldrig fram till supporten. Jag försökte varje dag i flera veckor.

Tips från mej: Tryck inte in nåt kundnummer utan låtsas att du vär en ny presumtiv kund och vill beställa ny tjänst. Då kan de svara.

När jag väl fått hjälp och sopportören startat om min låda två gånger utan några nya kanaler blev jag trött och bad honom stänga allt.

Fast - givetvis har jag ett avtal och måste reklamera och hålla på och betala ändå.

Sen kom det inga analoga kanaler in i min teve. Svart bara.

Och jag är rätt teknisk och orädd men sladdhjärnan har dött och jag vågar inte fråga grannen om hjälp idag igen. Igår öppnade han min konservburk, för jag har inte någon öppnare kvar. onen tog den när han flyttade. I förrgår gav han mej sin tvättstugenyckel för min försvann med sonens saker...

Så jag försökte igen greja sladdarna. Svart teve.

Jag blev så arg att jag gjorde en äppelpaj av äpplena som en ängel som heter Sofia gav mej. Visserligen blev det fett och socker i den. Men sockret är ekologiskt.

Farväl UPC. Farväl digitala framtiden.