DSC00488
Vi hjälpte grannen B lasta nästan 3 ton virke. Han ska bygga stuga. Alla här bygger alltid stugor. Vi var tre personer varav den yngsta är 8 år. Knotten hade mycket att göra med att bitas och sväljas och bli inandade. Svårt för vegetarianen bland oss.
#1 - - patricia:

lastar du virke nu också??
egentligen skulle jag gå och lägga mig, men så kom ett godnatts-sms från Katia och jag tänkte på ditt
sms som var roligt att få tidigare idag. Du måste också få lite mail-post.
idag gick det mesta otroligt bra. till och med provade plagg och köpte samt lämnade tillbaka några
jag köpte häromdan ... faktumet är dessutom att det var gudomligt svalt i de flesta affärer.
nåja. jag börjar tro att Katia har smittat mig, hmm

hur har ni det däruppe? det låter väldigt mysigt,
särskilt på dina kort. Hoppas ni trivs.
här håller stan på att smälta, bokstavligen enligt
nån kvällstidning. känner mig likadan!

Men, dagens storerövring var att jag gick in på stadsdelsförvaltningen och lämnade ansökningen om
riksfärdtjänst. så nu har hon den!
var lite osäker vad gäller datum, men man kanske kan få ändra sig om nåt
det kändes precis som du har sagt, att det är den
här slags planeringen som vi har så svårt för...
men nu har jag tagit ett steg vidare och kan börja
planera för husdjuren

förresten, precis när det var nödvändigt att ta igen mig och äta lite lunch var jag nästan säker på att jag såg Liz vid Il Piatto, men hon försvann raskt in i "tumultet" - som det kändes just då -
o så var hon borta. jag hann inte
så kan det gå!

jag får försöka ringa imorgon eller överimorgon.
hälsa din flock!
kram, patricia