DSC00564
Den här byn har brandkår. När jag gick på kyrkogården och letade efter farmors och farfars gravsten kom brandbilen med stege och brandmän i uniform. De kollade i kyrkan. En av dem kom fram till mej och undrade om jag hade sett nå folk. Det hade gått ett inbrottslarm. - nej, sa jag för inte ser jag sånt. En stund letade jag vidare utan att hitta stenen. Alla brandmännen satt på kyrktrappan och vilade upp sej efter utryckningen. Eller kanske de vaktade kyrkan tills jag, stockholmaren, cyklade där ifrån. Jag behöver det här stället. Inte så mycket händelser på samma dag och det som händer hinner jag uppleva. Action!
#1 - - patricia:

hej Maria,
kul att få ditt sms idag och höras tidigare!

visst behöver vi dessa speciella platser.
jag har alldrig tänkt så mycket på hur mycket
Dathyl betydde för mig såsom denna sommar, heller
på hur mycket hon förknöts till just det lilla sam-
hället där på kusten. det är som om alltingför-
vandlats till damm, jättekonstigt.

jag är lite trött. ska bara berätta att killen från
Resursteamet åter hört av sig försiktigt, så jag får väl försöka mejla honom innan jag åker.

nej. nu är jag äckligt trött!!
vi hörs igen snart. Ha det bra!