Yoga är bra för balansen. De svåraste övningarna är balansövningarna. Jag blir bättre säjer instruktören. Där i stora salen med 39 personer och jättestora speglar är det svårt. Alla rör sej lite, det myllrar. Musik i öronen (det är poweryoga) stör lite.
Hemma i köket kan de vara lättare, övningarna. Men bättre vet jag inte. Jag blir säkrare och vågar mer, möjligen.

Det finns positioner som är kompilcerade att förstå för man ska hålla höger hand på vänster vrist och vänster hand på höger lår och titta uppåt och vrida bakre foten si och så. Då kan det bli trassligt. Efter flera, många, försök blir de automatiserade så de går lättare med guidning från inspektören. Gör jag själv glömmer jag hur det var.

Jag tror att det är bra träning av hjärnan.

Träningsvärken går över.

#1 - - Dan:

En blivande yogaledare för kompisarna i strokeföreningen? :)