Hej Bosse Hammarström, Ulf Krona och Dan!

Det är svårt att lära sej allt på en gång här.
Men jag jobbar på det.

Ulf:
Jag läser kompisars bloggar ibland. En strokare som jag måste sålla bort det mesta som ska in i hjärnan.
Är du en person med stroke själv?
Jag håller med om att man inte vill stå ute och frysa i väntan på färdtjänst.
I början var jag så trött att jag fick ställa in resan och gå hem och sova om de dröjde för länge. Det blev inte många aktiviteter genomförda då.
Nu går det bättre. Dels har jag lärt mej hur färdtjänsten fungerar. Dels orkar jag mer. Och jag kan planera bättre själv så jag inte gör flera jobbiga saker på raken en dag.

Halofenomenet hade flera ljusa cirklar runt sej men bara en del av den inre syns på min  mobiltelefonbild.
UFO var det inte. Då hade det väl hängt en skylt med information under???

Bosse.
Jag tittade in på en av dina bloggar, den om orättvis handel.
Angeläget.

Dan.
Julhäsningen framförd till Färdtjänsten, hoppas jag.

Färdtjänst igen

Idag skulle jag boka färdtjänst till Arlanda. Hamnade i växeln i Riga. Total förvirring när jag bad om hjälp att tänka ut tidsåtgången med taxi, samplanering och Arlanda Express och dessutom gångtid och väntetider.
Hon tyckte jag skulle ta tåget som går samma tid som taxin skulle hämta mej här hemma.
Jag sa hej då och ringde om några gånger tills jag hamnade hos växel i Liljeholmen.


#1 - - Dan:

Jag skriver regelbundet till Färdtjänstens kundtjänst om äventyr våra medlemmar är ute på.

Igår fungerade det dock mycket bra. Hämtningen av alla deltagare vid Birkaterminalen efter vår Ålandskryssning gick perfekt. Bilarna kom när de skulle.....

#2 - - Ulf Krona:

Jodå minsann haft strokes så att det räcker. Läst meterologi. Halo: ja vad jag minns en förestånde väderväxling. Ljusbrytning i små vattendroppar. Dvs nedom solen. Kan ses kring månen. Ufo? Nja mest ett skämt från min sida Men samtidigt håller jag den fråga öppen. Intressant ämne sig.
Samtidigt blir jag lite undrande: vem svarade på min kommentar?

#3 - - Maria (Mimmi):

Hej Ulf.
Det var själv bloggchefen, d v s jag som svarade. Borde kanske ha satt namn i svaret.

Det är som sagt lite nytt för mej det här. Man provar sej fram. Precis som med hela livet.

Maria

#4 - - Ulf Krona:

Lite sent svar. Du menar Maria som i Maria på debatten? Tänker. Tar en tag.
Ok så här: alltid lika svårt med "kontakter". Ytterst lätt med en del.
Visst man kan kommunicera den här vägen.
Detta eviga d-fens.
Ok. Har kontakt med några på strokeförbundet.
dvs privat.
Vilka? Det lämnar jag inte ut. Det jag nu på mitt beynnerliga (!) sätt försöker skriva är: Vore mer än glad om du skrev en rad privat.
Förståelse för en smula förvirrad . Har naturligtvis inga som helst avsikter!!
Japp du skulle göra mig lite gladare.
Vänl. Ulf