Har man roligt en fredagkväll och ser en film på bio (Stolthet och fördom) och efter dricker EN liten liten mellanöl och pratar med dottern och sonens tjej på en pub får man finna sej i en sträng hård huvudvärk hela natten och nästa dag. I värsta fall nästa och nästa dag också. Och nätterna.

Koncentrationen och ljuden och alla intryck genom ögonen var för mycket.

Ser sämre. Tappar saker. mår illa. Orkar inte ta loss julgransbelysningen.

Men det var ändå en upplevelse till 60% och träning till 40%.

Nästa gång klarar jag det en aning bättre.

(Fast kanske inte julgransbelysningen.)


#1 - - Ulf Krona:

Jaså EN. Förlåt du att jag skriver här. Drack nyss två bara för att få mod till ett ynka piller.
Vänligen Maria: ser om inte annat gärna att du kommmenterar kommentarerna.
Hur du orkar gå ut begriper då inte jag.
Ja det är ditt liv.
Funderade med Eva R. om att fixa en egen blogg men se det orkar jag inte. Nu.
Ändå var ett par goda vänner här igår. Snöslunga. Usch! Jag skämdes! Visst kan jag gå men skotta? Se de tar aldrig betalt. Accepterade en bok. "Hon" är lite kul: nekade i sten att ens gå in i huset för ett par år sedan. Ett ont hus sa hon på ryska. Så hon fick dricka sitt the ute *s*. Envis en. Igår kom hon in med sin man. Ja. Visst kan man tycka hon är "skyldig" mig: flydde från ryska maffian! Inte klokt. Men ändå sant. Det hjälper att hjälpa. Idag kan jag inte hjälpa någon. Just nu.

#2 - - Maria Mimmi:

Är det Sundsvall du bor i? Då har du snö! Här finns bara lite, några dm.
Men det är ändå svårt att gå för dem som har käpp eller rollator. Röjningen är inte gjord för dem verkar det som. En strokekompis i huset intill går ut utan rollator för att snön är för tjock. Så vinglar hon och klarar sej precis ifrån olyckor, tror jag. De som är äldre är tåliga värre.
En annan kompis går fram och tillbaka i inomhuscentrumet för att få träning.