Avjulning

Publicerat i: Allmänt
Plockar bort julsakerna.

Det tar lång tid för jag avbryter mej med att trassla med annat. Varje gång jag ser sakerna på kökssoffan påminns jag och fortsätter lite till.

Snön faller sakta ute.
Allt blir så baklänges.
Synd att snön inte faller nedifrån och upp.

#1 - - Ulf Krona:

Jul. Här har då inte varit någon som helst jul. På några år. Satte upp en liten adventstjärna. Tände den inte. Ser på andras stjärnor.
Får e-post hit. Läser och missförstår. Vaknar om natten och sänder en post.

Ja. Det snöar även här. Täcker isen. Chaffisen idag ramlade och slog sig rejält.

ja om nu snön föll uppåt var kom den då ifrån? Hm.
Hjärnkraft.

Bor mellan två berg. Vägrar se på det med snökanon! Påminner för mycket om "då". Skrev till en idag: dags att bli frisk nu! "Vad frisk" blev svaret. En del skavanker får vi nog alla leva med.
Tur att man lever då.
´funderat på det när jag gått på kyrkogårdar. Vem är den som vilar här? Människor dör in legio. Men inte "vi". Vi som rusar på. Jodå. Såg ett kort tv-program om alkohol i tisdags. En kvinna ringde upp. Tv-panelen såg glad ut! "är du nöjd med svaret?" frågade någon. Kvinna sa tyst "tack" och la på luren. Blev urbota! Kvinnan grät. Nykter, men grät. Finns ingen sense i mina kommentarer.

Utom nu en : Snön faller o vi med den.

#2 - - Maria Mimmi:

Skriv en blogg!
Du skriver fint.