Konferens

Publicerat i: Allmänt
I morgon ska jag prata trettio minuter på en konferens för arbetsterapeuter om rehab efter stroke.

Jag ska visa bilder som jag har gjort om neglekt. Det är när man efter hjärnpåverkan får svårt att uppfatta ena kroppssidans signaler.
Så har jag haft. Trodde själv att jag hade synfältet borta men det var nog mera att allt på vänster sida togs in mera sakta och sparsamt.
Nu uppträder det där när jag är överbelastad och trött. Då välter jag saker på vänster sida, pensionärer i affärer, till exempel.


I natt drömde jag att taxichauffören på väg dit inte kunde komma i tid. Han ville hellre spela blockflöjt och hade bilen full av sina egna väskor och prylar. Jag tappade bort min dator där i bilen.
När jag kom fram var jag för sen till mitt prat. Men gick in ändå.

Men som vanligt ser jag det som träning. Allt svårt och nytt är träning. Då är det bra.

#1 - - Ann:

Hej,

Vår bästa vän, 48 år, drabbades i januari av stroke, har nu neglekt, och när jag fann denna blogg av dig och berättade blev han väldigt intresserad. Kan han eller vi komma i kontakt med dig för mer information?
http://stroke.blogg.se/070206085446_konferens.html

Vänligen,
Ann