alla fick lalla

Publicerat i: stroke
mörker överskola

Strokeföreningen hade jullunch idag. Många pensionärer och mycket mat. Trubadurerna var praktiska eftersom de höll sej till mest 40-talssånger. Det blev faktiskt allsång lite lagom. En del sånger mindes de inte texten till och då fick alla lalla. Då klarar jag att sjunga med. Ett sött litet luciatåg kom och fnittrade och sjöng så tårarna rann på publiken.

Livet. En rätt underhållande anordning mellan födsel och död.  Vad skulle man annars roa sej med under tiden?
#1 - - Anonym:

Trevligt med luciatåg.
Jag har också deltagit i ett sådant ikväll med 29 mer eller mindre sångglada 6-7-8-9-åringar, utklädda till många Lucior, få tärnor, ännu fler tomtar och en modig pepparkaksgubbe.
Jag höll mig snett bakom granen med min gitarr där det fanns lite ljus för ackorden. Allt förflöt som det skulle och sen fick vi lussefika och köpa lotter med vinst på varannan. Bara två veckor knappt till jullov och sen börjar nerräkningen för sommarlovet och besök i sommarparadiset.
Ha en trevlig jul och gott nytt år och hälsa till de dina! / Eva O