DSC00796
Morgonälven ligger där bred och alltid kvar. Varje eländig morgon alltid ligger den kvar. Som en mycket gammal silverbricka putsad till vansinne, med himlen nedfallen. Ibland en exakt spegel av tallarna och bland grå och vågig med vita skumtoppar i strömfåran. Alltid kvar, gammal sen evigheter , alldeles ny och ren.
#1 - - Eva Olofsson-W:

Så fin den är,älven. Och varmt vatten brukar det vara i augusti, helt badbart efter en värmebölja.
Jag längtar dit jag också,lyckliga dig som är kvar!
/ Eva O

#2 - - Maria:

Om du säjer att det är varmt nu så tror jag dej. I eftermiddag ska jag bada, andra gången i år blir det. I morgon flyga hem. Suck. Vi börjar jobba nästa vecka, du också? Fast jag bara 10 timmar i veckan.

#3 - - Eva Olofsson:

Jag kommer att sakna dina bilder och berättelser från "skogen" i norr. Det har varit ett fint sätt att förlänga vistelsen där uppe. Men det blir intressant att ta del av storstadslivet också. Din blogg har verkligen engagerat mig, jag som aldrig nånsin läst en blogg tidigare.Jag har ledigt en vecka till, sen vet jag vad jag gör till nästa sommar. Vi ses förhoppningsvis då. / Eva O

#4 - - åsahedberg:

Mycket vackert skrivet.