IKEA

Publicerat i: Allmänt
En svår sak efter min stroke var att jag inte orkar gå i varuhus längre. Det är för många intryck för synen och hörseln.
Men idag var jag flera timmar på stora IKEA i Kungens Kurva! Vallad av en shoppingglad kamrat och en kundvagn att ta tag i när balansen tog gav upp klarade jag mej igenom nedersta våningen OCH restaurangen! Hon hade innan tänkt ut en plan för hur vi skulle gå och i vilken ordning. Jag hade godkänt, glömt och blivit påmind.
På porslinsavdelningen träffade jag en strokeföreningskompis och hennes dotter. Ingen av oss ramlade sönder något. De vet inte vilka risker de tar när de släpper in oss!
Några hundra kronor fattigare passerade vi kassorna och triumfen var stor när vi lastade bagageluckan full med saker som vialdrig trott att vi behövde innan!

Jag kunde. Men det kostar en del ork.